En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 20 november 2009

Av S - 20 november 2009 11:26

Just det! Jag har ju glömt att berätta att vi har haft en mäklare här som har värderat vår lägenhet. Vi blev erbjudna att få en gratis värdering genom en tävling som vi var med i förut på en bomässa och det nappade vi på. En mäklare var alltså här och tittade på lägenheten och verkade faktiskt riktigt imponerad. :-) Han tyckte att den var jättefin och värderade den till 875 000 kr, det är 235 000 kr mer än vad vi köpte den för i januari. Sen har vi förstås lagt en del pengar på själva renoveringen, vi räknar med att det har gått max 100 000 kr där så det är iaf en vinst på minst 135 000 kr. Och värderingen är ju också bara vad mäklaren skulle sätta som utropspris vid en försäljning, troligen kommer den ju att gå upp också. Mäklaren berättade att de senaste 5 lägenheterna som hade sålts i vårt område hade ökat med 50 000- 150 000 kr vid budgivning. Så det låter ju lovande. :-)


Nu har vi ju inga planer alls på att sälja lägenheten, vi har ju precis börjat få det som vi vill ha det. Men nu kan vi ju alltså baka in topplånet i bottenlånet och på så sätt få ner månadskostanden - kanon! Och om vi så småningom blir sugna på ett hus så får vi förhoppningsvis ut så pass mycket för lägenheten att vi kan betala en del av huset direkt.

Av S - 20 november 2009 11:18

Idag är jag "ledig" dvs lektionsfri. Det var jag igår också men då jobbade jag istället. Idag tänkte jag inte jobba utan ska plugga och baka istället. Jag har dessutom varit ut en sväng här på förmiddagen och ordnat med lite födelsedagspresenter till pappsen. :-) Fast jag är inte helt klar än.


Vi ska dit imorgon och fira honom och mig gemensamt tillsammans med farmor och hennes man. Sen är det även julmarknad i grannbyn så vi ska dit en sväng också. Kanske hittar något absolut nödvändigt, vem vet. :-)


Så, idag ska jag alltså baka inför morgondagens fika. Ska göra en glömmingetårta och chokladtoscakaka (på pappas begäran). Chokladtoscan är skitgod men väldigt mastig, det är som kladdkakebotten med kokostoscatäcke ovanpå. Mums! Till Glömmingetårtan har jag köpt sommarbär som ska tinas och strös på precis innan servering. Blir nog smaskens!


Köpte även en påse med bearnaisechips. Spännande! Vet inte vad jag ska tro om den smaken, det låter ju inte särskilt gott men jag har hört att de inte alls smakar som bearnaisesås utan att det blir en annan smak som faktiskt passar rätt bra med chips. Vi får väl se... :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards