En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 10 november 2009

Av S - 10 november 2009 15:57

Alla bebisar växer och poppar runt i buren nu. :-) Toscas bebisar är förstås mycket mindre än Crepes men det är ju inte så konstigt. Mowitz, en av Toscas hanbebisar, är så himla fin förutom öronvecket förstås. *mutter* Kanontyp, stooora ögon och jättefin mörk färg och underfärg. Så himla synd på vecket... Honan Meya som jag kommer att spara är också fin men har lite små ögon tycker jag. Öronen är också lite små men kommer nog ändå att bli helt okej i slutändan. De andra två hanarna, Mauritz och Milton, har lite ljus underfärg men speciellt Milton är verkligen sockersöt i typen. Alla hanarna är till salu, bara så att ni vet. ;-)


Jag satte ju ihop Calaisa med Musse och Yalima för ett tag sedan, Yalima var ju lite bråkig på Calaisa i början men nu är de jättebra kompisar och det funkar kanonbra i den buren. Så himla skönt eftersom Calaisa är dräktig så vill jag inte att hon ska bli stressad av nya burkompisar men samtidigt hade jag inget val eftersom hon måste flyttas ut från Krokas så att det inte blir någon omparning. Hennes bebisar sparkar för fullt och magen är ganska stor, hon har ca 2 veckor kvar nu och jag tippar på fyra bebisar. Det blir första kullen efter Krokas och det ska bli spännande  att se vad det tittar ut för filurer!


Gizelle och Lucky Me går tillsammans sedan 1,5 vecka tillbaka men jag har inte sett någon parning ännu. Man märker verkligen på Lucky Me hur han trivs med att ha sällskap i buren. Han fick ju tyvärr gå själv ett tag innan Gizelle flyttade in och då var han väldigt skygg i buren, satt mest under huset och ville inte alls komma fram och äta om jag var i närheten. Nu är han helt annorlunda! Han går runt i buren fastän jag håller på och stökar i närheten och han går direkt fram till maten när den är serverad, tänk vad lite sällskap kan göra!


Min Blocket-annons går det trögt med... Ingen har ringt. :-( Tråkigt för jag trodde nog att det skulle bli ett större intresse. Själv tycker jag att båda bilderna i annonsen är väldigt söta men, men... Grisarna bli säkert sålda förr eller senare. Så jobbigt bara att man fäster sig mer och mer ju längre de blir kvar här. :-/ Eller förresten - en har ju faktiskt hört av sig på annonsen, ca 15 minuter efter att den lades ut. Det kom ett väldigt intressant mail... Det enda som stod var:


"Hej finns marsvinen kvar så är jag väldigt intresserad. Ring mig så bestämmer vi vidare när jag kan hämta dem." Som avsändare står "Traktorn". Öhh... okej! :-p Det är väl knappast bildäck vi pratar om utan levande varelser, och det är väl ändå köparen som får bemöda sig med att ringa. Förmodligen var det någon knäppskalle som bara ville driva med mig, jag ringde givetvis aldrig upp.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards