En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 november 2009

Av S - 18 november 2009 12:44

Som ni kanske ser så har jag bytt ut presentationsbilden i bloggen. Nu är det jag och Gizelle som är modeller. ;-) Tog bilden igår pga ett annat syfte egentligen (ni kanske får se i nästa MM...) och tyckte att den blev rätt bra och passar bra här på bloggen som ju handlar om mig och marsvinen. :-)


Det händer inte så jättemycket på marsvinsfronten just nu. Inte en endaste människa har hört av sig om mina till salu-grisar vilket känns väldigt konstigt. Jag funderar på om det är någon sorts generell svacka i marsvinskränkarbranschen just nu för jag vet flera andra som har svårt att få sina djur sålda just nu också, iaf hanar. Mina "stora" buffpojkar Smoothie och Semifreddo är riktigt roliga gossar, nu har de passerat 300 gram båda två (de blir 3 veckor imorgon) och vilket liv det blir när det serveras hö i buren! Det studsas, hoppas, pips och kurras. Det är helt omöjligt att titta på dem utan att dra på munnen. :-) Eftersom de redan nu är så välutvecklade och stora och stadiga så tror jag att det finns stora chanser för dem i petclass och det vore kul om de kom till någon som vill ställa ut lite.


Toscas bebisar är förstås mycket mindre men de växer ändå bra och poppar runt de också. Stackars Tosca däremot har en spene som är alldeles sårig ute i toppen och jag har svårt att få fram någon mjölk ur den när jag klämmer. Det kan inte vara skönt när bebisarna suger tag där men hon är otroligt tålmodig och låter dem hållas ändå. Det sitter alltid bebisar vid båda tuttarna så jag antar att även den såriga tutten fyller sin funktion. Alla hanarna i den kullen är till salu, Mowitz, den mörka hanen med ett öronveck är kanonfin förutom vecket så han skulle säkert kunna hävda sig på rasutställning trots vecket för öronen är ju fina i övrigt, typen är kanon, han har stora ögon och jättefin topp- och underfärg. De andra två pojkarna är ljusare i färgen och har inte så bra underfärg men de är väldans söta ändå. Särskilt den lille killen Milton är en riktig liten sockerbit!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards