En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 16 november 2009

Av S - 16 november 2009 16:49

Helgen i Stockholm var helt underbar! :-) Jättefint hotellrum med stort badrum och badkar, supergod frukostbuffé med allt man kan tänka sig, goda middagar, intressant museumbesök, kul bio, trevlig fika med min kompis Malin, hennes sambo Martin och deras lilla Wilma och så förstås bäst av allt - sällskapet! :-) Som vi behövde det här!


Väl hemma igen igår kväll var djuren väldigt glada över att se oss. Katterna åmade sig och marsvinen skrek. ;-) Vi fick ett trevligt välkomnande kan man säga, de hade nog saknat oss ganska mycket, iaf katterna som låg tryckta nere vid fotändan på sängen inatt.


Idag har jag städat lite burar och sedan varit i skolan. Crepes bebisar är helt galet stora! Nu är de nästan uppe i 300 gram, 2,5 vecka gamla... Var tvungen att fota Semifreddo när han diade, han ser verkligen ut som en jättebebis!


 


Jag har fortfarande massor av marsvin, både bebisar och "halvstora" till salu. Inte en endaste har hört av sig på Blocket-annonsen ännu tyvärr. :-( Tycker att det är konstigt att inte ens honorna intresserar någon men det är väl de röda ögonen som skrämmer bort folk kanske... :-/


Har nog bestämt vilka som följer med till badelunda i december också. Jag har inte så många att välja på just nu men de som följer med är:


Krokas i ras - hoppas att han sköter sig bättre den här gången och inte är så extremt hanig. :-p

Vanilla i ras - hon går som senior nu.

Leanna i ras och pet - jepp, jag ska prova att ställa henne i ras. Visade upp hennes misstänkte dubbla crest för flera i Kallhäll men ingen kunde direkt se "felet" och jag har själv svårt att peta fram det andra centrumet nu så jag provar att ställa henne. Jag kanske bara var överdrivet petig tidigare. I pet är hon självskriven med sin kanonfina kropp. :-)


Calaisa är ju högdräktig nu och har drygt 1 vecka kvar på dräktigheten, magen är ganska tjock och det sparkas för fullt därinne. Hoppas nu att det blir lite honor den här gången, hanbebisar finns det redan gott om. ;-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards