En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 november 2009

Av S - 30 november 2009 16:41

Nu kurrar och purras det för fullt i marsvinsrummet. :-p Smoothie och Semifreddo fick ju flytta ut från mamma redan förra veckan och idag var det dags för Toscas tre pojkar. Två av dem fick flytta ihop med Nonne och en med Krokas. Ihopsättningen med Nonne gick väldigt lugnt till men så är han också en riktigt duktig lekfarbror. Han är så försiktig med småpojkarna, kurrar bara litegrann ibland sådär i förbifarten men försöker inte rida på dem. Och det märks så tydligt att Nonne blev väldigt glad över sällskapet. Han började popcornskutta och hoppade runt som en tok på golvet. :-)


Krokas då... Ujjejujj! Jag har nog inte varit med om hanigare hane! :-) Han och Milton är fortfarande på golvet för att rusa av sig det värsta och det kurras och pips för fulla muggar. Krokas är alldeles till sig och försöker rida på Milton hela tiden. Milton är inte så oskyldig han heller utan försöker själv rida på  Krokas och så nsurrar de runt. Ingen skada skedd dock och Milton är ju snabb som en vessla och kan lätt springa ifrån Krokas men jag vill att de ska lugna ner sig lite till innan de får flytta in i buren iaf.


Sedan är det tänkt att Tosca och hennes lilla dotter Meya ska få flytta ihop med Crepes. Eller ja, de bor ju redan i samma bur men med ett galler som delar av buren på mitten. Nu ska de alltså gå ihop i hela bur är det tänkt. Jag hoppas att det går bra... De har ju trots allt sett varandra hela tiden och när de har varit på golvet så har det inte varit några problem alls men Crepes är en rätt så dominant hona så vi får se hur det går.


Calaisas bebisar växer och mår bra. De ä'r så söta och försigkomna alla tre. :-) Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra, vilken/vilka jag ska behålla osv. Knepigt och lyxigt med hela tre honor att välja mellan! Dessutom är alla tre av olika ras! Buffhonan kommer nog att stanna iaf men hur jag ska göra med de andra två vet jag inte... Har även klurat på namn åt dem och det är inte lätt. Det är ju N-kullen men samtidigt skulle jag vilja ha dessert/bakelse/bakverkstema på dem eftersom mamma Tosca är född i en av dessert-kullarna. Tips emottages tacksamt! Alltså tre honnamn som börjar på N och har anknytning till godsaker. :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards