En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Baka och plugga

Av S - 20 november 2009 11:18

Idag är jag "ledig" dvs lektionsfri. Det var jag igår också men då jobbade jag istället. Idag tänkte jag inte jobba utan ska plugga och baka istället. Jag har dessutom varit ut en sväng här på förmiddagen och ordnat med lite födelsedagspresenter till pappsen. :-) Fast jag är inte helt klar än.


Vi ska dit imorgon och fira honom och mig gemensamt tillsammans med farmor och hennes man. Sen är det även julmarknad i grannbyn så vi ska dit en sväng också. Kanske hittar något absolut nödvändigt, vem vet. :-)


Så, idag ska jag alltså baka inför morgondagens fika. Ska göra en glömmingetårta och chokladtoscakaka (på pappas begäran). Chokladtoscan är skitgod men väldigt mastig, det är som kladdkakebotten med kokostoscatäcke ovanpå. Mums! Till Glömmingetårtan har jag köpt sommarbär som ska tinas och strös på precis innan servering. Blir nog smaskens!


Köpte även en påse med bearnaisechips. Spännande! Vet inte vad jag ska tro om den smaken, det låter ju inte särskilt gott men jag har hört att de inte alls smakar som bearnaisesås utan att det blir en annan smak som faktiskt passar rätt bra med chips. Vi får väl se... :-)

 
 
Malin

Malin

20 november 2009 17:05

Smakar inte nån bea, du hade likagärna kunnat köpa vanliga sourcream & onion enligt mig! ;)

http://wilmapalmen.blogg.se

 
Ingen bild

anders

20 november 2009 17:07

bearnaisechips?! det lät ganska vidrigt :p
i min ica-butik har de också en ny sort: "chips med alger". låter också sådär lagom gott, tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards