En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Dop och annons

Av S - 5 november 2009 13:14

Toscas bebisar är nu döpta. De fick heta Mowitz, Mauritz, Milton och Meya. :-) Lilla honan väger idag 61 gram så det går stadigt uppåt, känns skönt.


Tänkte lägga ut en annons på Blocket om Leanna och Melba idag, ska fota dem tillsammans och plita ihop någon fin text så får vi hoppas att det finns någon därute som är sugen på två söta marsvinstjejer och kan ge dem ett bra hem.


Crepes pojkar växer verkligen helt otroligt fort! har hon grädde i tuttarna tro? Idag, en vecka gamla väger de 151 resp 172 gram, det är en viktuppgång på 52 och 58 gram vilket jag tycker är ovanligt mycket. Men kul att de är så pigga och framåt förstås, de ser ut som jättar jämfört med Toscas små bebisar. :-) Bilderna nedan tog jag alldeles nyss, visst är Semifreddo söt som socker!


   

 
 
Ingen bild

Miamia

5 november 2009 15:15

Om du på något lämpligt sätt kan göra om Semifreddo till tjej så är hon mer än välkommen hit ;o)
SÅ himla söt.
Miamia

 
Karin F

Karin F

5 november 2009 15:29

Extremt söt! Skicka hit lite såna öron & ögon...

http://www.myosotis.se

 
Eleni

Eleni

5 november 2009 15:48

Sjukt söt :D Visst är han lite mörkare för att vara buff? Eller är det bara ljuset?

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

5 november 2009 15:51

Eleni: Jo han är mörk i färgen, troligen pga sotningen. Brorsan Smoothie är mindre sotad och lite ljusare.

http://www.luneas.bloggagratis.se

 
Sofie

Sofie

6 november 2009 14:57

Jag tycker faktiskt att sotad buff är jättesnyggt! Vad är det för genetisk skillnad mot vanlig buff?

http://www.blogg.rosamarsvin.se

 
Sophie

Sophie

6 november 2009 15:41

Sofie: Skillnaden är att en sotad buff är svartbaserad istället för chokladbaserad. Därför blir huden grå-svart istället för rosa-beige. Men sen finns det förstås olika grader av sotning också, lilla Semifreddo är ju väldigt sotad medan det finns dem som bara blir gråaktiga längst ut på öronkanterna.

http://www.luneas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja Melon

27 januari 2010 16:43

Så där söt är det förbjudet att vara :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards