En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Godisråttan talar

Av S - 24 september 2009 14:45

Nyttiga veckan fortsätter... Inte en godisbit eller kakbit har jag ätit sen i söndags. :-p På dagarna håller sig sugen riktigt bra i schack, det är värst på kvällarna. Igår fick det bli en fruktsallad med vaniljkesella framför Idol, inte jättenyttigt men iaf bättre än godis. :-)


Igår kom Petri med idén att vi skulle hålla ut i två hela veckor helt utan undantag för han menar att då är man inte sugen överhuvudtaget sen. Men jag är ju inställd på att få äta mitt godis redan nu till helgen, att behöva vänta i över en vecka till känns alldeles sorgligt. :-p Även om det då skulle innebära att jag kanske inte ens är sugen längre...


Frågan är väl kanske om jag verkligen vill bli av helt med suget, det är ju ändå en viss tillfredsställelse att få mysa ner sig i soffan med den där godispåsen på fredagen eller lördagen. Att jag inte ens skulle vara sugen på det känns tråkigt. Näe, det blir nog godis i helgen ändå. :-)




 
 
Ewa - en godisråtta till

Ewa - en godisråtta till

24 september 2009 16:15

Jag har varit med om perioder utan det minsta sug och jag måste säga att jag stod handfallen! Vad tusan skulle jag göra då då? Att bara sitta rakt upp och ned i soffan och se en bra film utan något att mumsa på.... Vanans makt är fruktansvärt stor!

Petri har rätt - det är de första 2-3 veckorna som är tuffast när kroppen avgiftas. Det GÅR att bli av med suget, men frågan är om det är värt det. ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Papps

24 september 2009 18:50

Godissuget har du tyvärr fått från mig;)

 
Ingen bild

mamma

25 september 2009 14:16

Ja, godisråtta har du blivit efter Papps!!! Jag äter ju inte mycket godis alls........men blir ändå fetare och fetare. Önskar jag hade något att dra in på för att minska i vikt, men för mig gäller det att röra mer på mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards