En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Fullt med förberedelser

Av S - 5 september 2008 09:18

Idag är det full rulle! Ska städa några burar, bada de grisar som ska med imorgon. Yalima som skulle ha följt med får stanna hemma, hennes burkompis var taskig mot henne när hon kom hem från KM:et för två veckor sedan - hur kort minne har marsvin egentligen!? De är borta från varandra i 8 timmar och då finns det inget igenkännande alls kvar..!? Nu har hon några gamla sårskorpor och några har släppt så hon har några små kala fläckar på rumpan, hon går ju i championklass och det känns inte kul att visa upp ett inte helt konditionsmässigt sett perfekt djur i den klassen så det får vara. Istället ska hon sättas med Nonne imorgon efter utställningen. :)


Så de grisar som ska badas bli Calaisa, Elodie, Audi och Quilla, varav Quilla bara ska flytta och inte ställas ut. Ska förbereda de papper som jag behöver ha med mig också. Och kl 15 ska jag vara till utställningslokalen och hjälpa Anki att ställa iordning allting, därefter blir det hemfärd med grönsakshandling på vägen. 


Igår kväll trodde jag att Pannacotta var på gång att föda men inte då. Hon är ju bara på dygn 68 idag så det är ju ingen brådska ännu, hon kan ju ha kvar bebisarna till på söndag utan att det vore något konstigt. Magen är iaf stooor så jag tippar på fem ungar, tror tyvärr inte att de är jättestora med tanke på att hon var sjuk en period under därktigheten. Men å andra sidan har jag gödit henne ordentligt på slutet med kligröt varje dag. Jaja, vi får väl se.


Nej, städa burar stod visst först på dagens att göra-lista. 

 
 
Anna

Anna

5 september 2008 15:20

Ska Nonne antligen fa traffa en tjej?! Vad roligt for honom (och mig, jag blir ju nastan farmor). Hoppas verkligen att han fortfarande kommer ihag vad han ska gora, det var ju det dar med marsvins daliga minne (att de alltid piper som om de inte sett mat i hela sitt liv nar man prasslar lite med en oskyldig pase ar ju bara annu ett bevis for det).
Grattis till alla sma bebisar som Pannacotta klamt fram, ser framemot bilder pa dem.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

5 september 2008 16:14

Hos oss är det nya bekantskaper varje morgon när de har tillbringat natten på varsin våning....

http://fundringar

 
Sophie

Sophie

5 september 2008 19:24

Anna: Jajemän, nu ska Nonne få uppleva kärlek igen. :) Fast igår upptäckte jag faktiskt att *hrm* hans snopp ser lite konstig ut jämfört med andra hanars snoppar. :p Så det återstår att se om den bara ser annorlunda ut men fungerar normalt eller om något har blivit galet på gamla dar.

Ewa: Haha... ja du, det kanske skulle vara roligt att vara marsvin och få uppleva nya saker precis hela tiden! Även om man har gjort det hundra gånger tidigare så blir det som en ny upplevelse den etthundraförsta gången också. :)

http://luneas.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

5 september 2008 23:22

Oj! Jag vill inte veta varför. Hoppas att du inte tycker att det är något jag borde undersökt i folkträngseln mitt på Köpenhamns centralstation för det hade jag INTE ställt upp på. ;) Håller tummarna för att det går bra ändå.
Vilka tokigt söta bebisar! De var jättefina allihop, men crestade var ju vassast.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards