En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 16 december 2007

Söndrig bil och kräksjuka

Av S - 16 december 2007 14:44

Söndag och slappardag, iaf för min del. Stackars Petri är och meckar med bilen i kylan... Hjullagret har gått sönder och så fick lilla bilen anmärkning på bromsarna i fram så de ska bytas. Vi (eller ja, mest Petri och en kompis då, jag skötte markservicen tillsammans med kompisens sambo :p) höll på hela dagen igår men blev inte klara så idag fortsätter äventyret. Hoppas hoppas bara att han kommer hem med bilen ikväll och slipper ta bussen som igår...


Hade tänkt lägga upp ett julkort här nu men Photoshop har fått för sig att strejka och jag orkar inte starta om datorn just nu så det får bli senare. Ska ta och fortsätta med inskrivning av anmälningar till Sollentuna nu, det är en hel del!


F.ö så går det vinterkräksjuka på Petris jobb så vi går här och trycker vitpepparkorn och tvättar händerna en gång i kvarten. ;p Usch och fy för vinterkräksjukan, jag vill INTE få det i år också. Fick det förra året och det är nog det värsta jag har varit med om, lägg sen på att jag har spyfobi också... :/ 


Två småttingar flyttade i fredags. Lilla Abiona till Johanna och lille Akili till Emma. Lycka till! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards