En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Veckan som gått

Av S - 26 november 2007 15:44

En hel vecka sen jag skrev sist. Har helt enkelt inte haft någon lust bara. :) Förra veckan blev dte en hel dle pluggande inför tentan  i hållfasthetslära och mekanik som jag hade på onsdagen och som jag fick tillbaka idag. Resultatet blev 28/30 och högsta betyg. Wohoo! :D Men det har jag slitit för ska jag lova!


I helgen var vi till Stockholm och hälsade på min barndomskompis Malin och en kompis till Petri. I söndags åkte vi tillbaka igen och stannade till hos pappa som blev firad lite i förskott.


Imorgon är det dags för halkbanekörning för mig... Läskigt... Men det ska väl gå bra. Ett steg närmare körkortet. Åker upp till Söderhamn och kör där, antar att det tar hela dagen.


Med marsvinen är allt bra. Alla bebisar växer och frodas och Leonoras och Undines småpojkar ska nog få flytta in till farbror Blazé och ynglingen Åssian snart. Det lär väl bli ett herrans liv men förhoppningsvis går det bra, de ska få en dubbelbur så att de har stor yta att röra sig på. :)


Kvar till salu finns fortfarande två hanar - Ärland och Öivind, jättesöta och charmiga pojkar som gärna kommer till någon som vill ställa ut i pet (Ärland passar även till ras).


Nu ska jag spela lite Daxter (PSP) tills Petri kommer hem och vi ska åka och handla spån bl.a Till middag blir det pannkakor med vispgrädde och sylt. Mmmmm! :) 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards