En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 7 november 2007

Av S - 7 november 2007 21:42

Äntligen har julens bekymmer löst sig. *puh* Känns som en stooor sten har fallit och nu känns det bara mysigt och trevligt med jul.Vi kommer att fira julafton här nere båda två och åka upp till Luleå på juldagen för att vara där i några dagar. Underbara mamma erbjöd sig att komma upp tillsammans med sin man och "djurvakta" över en natt, vilket innebär att vi kan vara borta två dagar extra. Vi åker på tisdagen och kommer hem på fredagen. Tusen tusen tack mamma! Har redan börjat planera för julpynt och julgran, älskar att få tända en massa ljus. :) Plötsligt kändes julen inte som något ångestframkallande längre utan bara myspys. :)

Av S - 7 november 2007 15:15

Av S - 7 november 2007 15:15

Av S - 7 november 2007 15:03

Jaha ja, det var visst inte så frid och fröjd med Madeiras bebisar som jag trodde... Idag somnade lilla Amaia in, den hona som jag hade tänkt spara själv förstås. :/ Upptäckte igår att hon var dålig, hon var inte lika runt om magen som de andra bebisarna och ville inte ta tutten när jag hade Madeira uppe i knät. Så typiskt att det är just den finaste honan som inte klarar sig. :( Min första tanke var förstås att spara hennes syster Abiona istället men vid en närmare anblick så upptäckte jag att hon har ett öronveck (hur jag nu har kunnat missat det!) så det blir nog ingen bebis att behålla där. :( Får hoppas att Quilla får något fint i sin kull, hon är ju också parad med Melchior.


Har fotat Åssian och nya hanen idag. Nya hanen är f.ö fortfarande namnlös...  Måste komma på ett namn till honom nu ju! Funderar på något med bilanknytning eftersom uppfödarnamnet är Cadillac's. Cadillac's Audi kanske... Hmm.. Tja, det låter ju okej. Det får bli det. :) Han går nu med Yalima och de trivs jättebra ihop verkligen. Båda är ju unga och de verkar ha riktigt roligt ihop, de studsar och hoppar ikapp. :) Åssian bor med Blazé fortfarande och det funkar, hoppas att de håller i sig ända tills jag ska använda Åssian i avel. Han ser f.ö mycket trevlig ut! Riktigt blaffiga öron till en snygg typ och kanonfin färg enligt mig. :) Ska lägga in bilder strax. Borde ta och uppdatera min hemsida också... Och plugga mekanik och hållfasthetslära... Hum hum...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards