En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 november 2007

Av S - 17 november 2007 17:53

Titta vad som väntade hos Quilla när jag kom hem nyss! :)


 

En otroligt söt och välskapt kull! En self buffhona, en crested saffronhona och en self saffronhane. Tyvärr låg där också två ouppackade honor kvar i fosterhinnorna, lite konstigt med tanke på att Madeira som också är nybliven mamma bor i samma bur så någon av mammorna borde ju ha hunnit med att packa upp dem tycker jag. Madeira hade helt klart hjälpt till för hon var blodig under hakan, men tydligen så räckte det inte alltså. Jag hade inte förväntat mig bebisar redan, Quilla hade bara gått 65 dygn idag men ungarna ser helt färdiga ut och väger 67, 78 och 90g (de döda vägde 71 och 73g så det var bra vikter för att vara en så stor kull). Alla tre är vansinnigt söta med helt enorm typ, hur ska jag kunna sälja någon av dem!? Kul också att Quilla visade sig vara pe-bärare, det visste jag inte innan. 


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards