En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 1 november 2007

Av S - 1 november 2007 09:32

Nu bär det snart av till Falun där Ulle hämtar upp mig i sin limousin. ;) Ska bara dricka upp mitt kaffe nu och sen gå ner i förrådet och hämta transporten som lilla Cadillac-grisen ska få bo i på väg hem. Han har inget namn ännu (inte döpt eller reggad) så förslag mottages tacksamt.


Hoyan som jag köpte på Blomsterlandet i Luleå (vilken underbar affär förresten! varför har vi inte en sån i Gävle!? Massor med hoyor där ju!) heter förresten H. merrillii för den som är nyfiken. :)


Och imorrn är det fredag igen! Tycker att veckorna går så fasligt fort! Snart är det ju jul... Vilket för mig i år bara känns ångestladdat. Det är så mycket frågetecken än så länge och  jag är en sån person som gillar att ha saker och ting uppstrukturerade och planerade. *tråkig* Vart ska vi fira jul? Ska jag och petri fira på varsitt håll (vilket känns jättetråkigt om det blir så)? Om jag ska till Uppsala själv, hur ska jag ta mig dit och hem igen? Någon längre bortavaro hemifrån blir det ju inte tal om eftersom vi har djuren att tänka på. Allt känns bara jobbigt och det känns jättetråkigt för julen är annars en högtid som jag verkligen gillar. Nästan så att jag har lust att bara strunta i allting och sitta här hemma och mysa med glögg och pepparkakor istället. Jaja... Det löser sig väl. :/

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards