En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 15 november 2007

Av S - 15 november 2007 17:14

Quilla är nu 9 veckor gången på dräktigheten och hon är rejält tjock, men pigg än så länge som tur är. Hon bor med Madeira och hennes småpluttar och de trivs riktigt bra ihop. Sist gick inte Quillas kull bra alls, hon var dålig på slutet av dräktigheten, jag fick hjälpa henne med en unge som hade fastnat halvvägs ut och ingen av ungarna överlevde. Nu hoppas jag verkligen att det går bättre! Bebisarna är otroligt livliga därinne och magen är verkligen sprängfull så jag gissar på fyra eller kanske fem ungar.


En bild på jättemagen också. 


Ibland blir man fundersam... Jag konstaterade ju att jag vid den förstaa kollen  måste ha missat att Madeiras saffrondotter Abiona faktiskt hade ett öronveck... Nu kan jag konstatera att vecket är borta igen. Hur skumt som helst! Och då har jag ändå en del erfarenhet av bebisar både med och utan mer eller mindre tydliga veck. Nåja, allt frid och fröjd, då kan jag alltså spara Abiona ändå. :) Hon är ruskigt söt nu även om alla tre bebisarna har flygiga musöron för tillfället. Charmigt värre. ;)

  


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards