En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Veterinärbesöket

Av S - 12 augusti 2011 16:15

Ja inte blev jag mycket klokare hos veterinären tyvärr. :-( Det var helt omöjligt att se kindtänderna på Xhantus, det var alldeles för mycket "mat" i vägen. Och veterinären hade aldrig sett något liknande. Det verkar inte finnas så mycket hopp för lillkillen men vi provar iaf en Bactrimkur för att se om det kan hjälpa. Jag köpte på mig mer Critical Care hos veterinären också (180:- kostade den nu - de har höjt priset!) så att jag kan mata skrutten med det eftersom han äter så dåligt.


Yalima fick också Bactrim mot sin förmodade UVI. Hoppas nu att det hjälper för det luktar riktigt illa och hon är konstant blöt i rumpan. :-/


Nu är det dags att ta itu med utställningsförberedelserna inför morgondagen! Jag har två grisar kvar att bada - Umami och Leanna och så ska det förstås trimmas lite, filas och smörjas tassar samt petas öron.

 
 
Denise

Denise

13 augusti 2011 23:37

Håller tummarna för sjuklingarna!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria Larsson

14 augusti 2011 10:42

Vi håller tummarna att både Yalima och Xhantus blir bra. Jag beklagar att de lokala veterinärerna är så okunniga gällande smådjur, ring till en annan smådjursklinik, t ex den i Stockholm, de kanske känner till vad det är som fattas Xhantus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards