En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av S - 12 augusti 2011 16:15

Ja inte blev jag mycket klokare hos veterinären tyvärr. :-( Det var helt omöjligt att se kindtänderna på Xhantus, det var alldeles för mycket "mat" i vägen. Och veterinären hade aldrig sett något liknande. Det verkar inte finnas så mycket hopp för lillkillen men vi provar iaf en Bactrimkur för att se om det kan hjälpa. Jag köpte på mig mer Critical Care hos veterinären också (180:- kostade den nu - de har höjt priset!) så att jag kan mata skrutten med det eftersom han äter så dåligt.


Yalima fick också Bactrim mot sin förmodade UVI. Hoppas nu att det hjälper för det luktar riktigt illa och hon är konstant blöt i rumpan. :-/


Nu är det dags att ta itu med utställningsförberedelserna inför morgondagen! Jag har två grisar kvar att bada - Umami och Leanna och så ska det förstås trimmas lite, filas och smörjas tassar samt petas öron.

Av S - 12 augusti 2011 06:45

Eftersom jag kommer att dra ner rejält på antalet marsvin har jag en del tillbehör över som jag tänkte sälja för en billig peng om någon är intresserad.


Flertal vattenflaskor i varierande storlek. Vissa saknar pip men själva flaskan är hel, begagnat men i funktionsdugligt skick. Har även fyra flaskor från USA med speciell nippel som inte droppar och lock upptill på flaskan. Pris 10-30:-/st. Alla fyra USA-flaskor för 100:-.

 


Fyra utställningsplattor i olika storlekar. 20-30:-/st.

 


Tre trådkorgar som man kan hänga på t.ex gallret i en gallerbur. Lägger man en liten handduk/fleecebit i den så blir det en utmärkt sovplats. Mina grisar älskade dem när jag hade de uppsatta förut (funkar inte längre när jag inte har något galler att hänga dem på), de låg både i dem och under dem. 10:-/st

 

        

Karda för strävhår. 10:-

 


Klotång. 20:-

 


Matskål att hänga på gallret i t.ex Atlas transportbur. 10:-

 


Har även ett gäng (8 st tror jag) Dilling sänglådor som jag skulle kunna sälja för 50:-/st.


Skriv en kommentar eller skicka mail till sophie@luneas.se vid intresse. Jag kan ta med till Sorunda på lördag 13/8 eller till Järbo den 10/9. Jag skickar ingenting per post utan ska försöka sälja det på utställningar i första hand.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards