En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av S - 25 maj 2010 17:10

Idag har jag haft en liten fotosession med några av grisarna. Och jag kan bara konstatera att Nellike börjar bli stooor! Hon väger 960 gram nu och borde sättas med hane snart. Problemet är bara att jag inte vet vem hon ska få göra bebisar med. Det är ont om buff/saffronhanar . :-/ Meya är ju lite äldre än Nellike men väger drygt 1 hg mindre så henne är jag inte lika stressad över. Det är konstigt egentligen hur två self buffhonor kan bli så oliak som Nellike och Meya både till utseende och personlighet. :-) Nellike är lugn och sansad, har fin typ men ser kanske lite maskulin ut enligt mig, färgen är okej och hennes ögon är runda och fina. Öronen är verkligen superfina och ligger alldeles tätt emot huvudet.

 


Meya däremot är överallt samtidigt, pigg till tusen och med en energi som aldrig tar slut. Hon är mörkare i färgen och har väldigt fin underfärg, fint huvud och fina ögon men öronen däremot är korta.

 


Pimpinella börjar också bli stor! Väger 500 gram nu och har jättehärlig pälskvalitet. Hon kommer att få göra utställningsdebut på SM i juli. :-) På bilden nedan kniper hon tyvärr lite med ögonen.

 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards