En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Nya tag!

Av S - 29 mars 2010 13:26

Nu har jag och Petri börjat motionera igen. :-p Joggingrundor är det som gäller nu och jag har varit iväg på en 6 km runda två gånger hittills. Första gången gick det väldigt lätt och jag klarade av att springa hela vägen. Men igår var det hemskt! Jag var tvungen att gå emellanåt för att inte stupa helt. I början fick jag nästan ingen luft, kändes som om mina luftrör krympte och det bara pep när jag försökte andas. Läskigt! Efter ett tag gick det dock bättre och efteråt känner man sig ju så duktig och nyttig. :-)


Enda kruxet nu är att jag skulle behöva ett par nya joggingskor. I söndags var vi till Löplabbet och fick hjälp med att se vad vi behövde för sorts skor. Man ficks pringa på ett löpband och samtidigt filmades fötterna bakifrån för att de skulle kunna se hur man springer. Jag överpronerar tydligen extremt mycket och måste därför ha skor som är anpassade efter det + iläggsula som håller upp hålfoten på mig. Kvinnan i butiken förklarade att man kan få problem med knän och att man ofta blir trött i ländryggen om man inte korrigerar den typen av fel. Och det stämmer ju precis på mig, jag får väldigt snabbt ont och blir trött i ländryggen om jag t.ex går på stan eller strosar runt någonstans. När man sedan ska springa är det förstås ännu viktigare att man har rätt skor för att undvika förslitningsskador. Nu kostade mina skor 1500:- och det är knappast något som min studentekonomi tillåter just nu så jag nöjde mig med att köpa iläggsulorna bara, de kan jag ju flytta runt mellan de skor som jag använder och det är riktigt behagligt att ha dem. Jag känner att de gör nytta! Foten faller liksom inte inåt med sulorna i skorna. Nu fattas alltså bara skorna också, får se om jag kan köpa dem nästa månad kanske.

 
 
Malin

Malin

29 mars 2010 16:57

Jag har också köpt skor på Löplabbet. De är jättebra där. Jag hade dock heeelt perfekta fötter. Haha! Sprang väldigt rakt tydligen. Tror mina skor också kostade nåt sånt där, det är dyrt med bra skor. men det gör mycket för kroppen om man har bra grejer...

http://www.wilmapalmen.blogg.se

 
Budda

Budda

29 mars 2010 20:45

Jag köpte Ascis från Löplabbet vid årsskiftet.

Vad pluggar du(till)? På Kungsbäck?
Jag pluggade där och bodde i Gävle några år, träffade en man, fick barn innan vi flyttade. har släkt kvar där. :)

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Pernilla - Mamma Till Jonas

Pernilla - Mamma Till Jonas

29 mars 2010 21:05

Han tackar så mycket :)

http://korkbarn.blogg.se

 
emelie92

emelie92

9 april 2010 12:51

Jag har precis samma problem som dig med hålfotsinlägg (iläggsula) som behöver köpas till. Jag har gjort specialanpassade fotinlägg (gipsavgjutning) och fich betala över 3000 kronor för 2 par inlägg(!) så jäkla jobbigt med fötter som inte kan vara "normala" :P

http://emeets.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards