En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 28 november 2007

Onsdagens tankar

Av S - 28 november 2007 16:49

Nu är teddyhanen Sahara hemskickad, tyvärr blev det inga bebisar med Betty. :/ Vet inte om han inte föll Betty i smaken eller om det är något fysiskt fel på någon av dem (Sahara har dock gjort bebisar förut). Tack ändå för lånet Monica! :) Imorgon hämtar jag hem en cinnamonagouti/white rexherre som jag får låna av snälla Emilie. Hoppas, hoppas att han passar fröken Betty bättre.


Har även dragits av en mildare migrän idag. Likaså igår och då tog jag sista tabletten jag hade. :/ Ska till doktorn den 5:e så jag hade ju tänkt att det skulle räcka tills dess men nu kommer jag väl säkert att få massa anfall bara för att jag inte har någon medicin hemma. Får se om jag måste ringa efter ett nytt recept kanske för säkerhets skull.


Måste även få tag på Kommunals A-kassa som jag är med i. Har fått hem ett inbetalningskort för medlemsavgift för oktober månad men jag vet inte vad jag ska betala. Ingenstans står det något om studerande... Har letat på deras hemsida också men inte hittat något. Usch... Hatar att ringa myndigheter, man blir sällan något klokare heller och så tar det sån tiiid innan man får tag i det man söker. Min a-kassa har dessutom öppet urusla tider, bara 9-12 och 13-15. När ska jag hinna ringa om det inte går innan skolan och inte under lunchen och inte efter!? Morr...


Och så är det redan onsdag! Imorgon är det torsdag och sedan fredag (duktig Sophie som kan alla veckodagarna.. ;p ) vilket innebär helg, första advent och julpyntning! Wehee, det ser jag fram emot. :D 

 
 
Johanna

Johanna

28 november 2007 23:56

Det finns ingen anledning för dig att vara med i a-kassan när du är heltidsstudent. Du kommer inte få pengar därifrån även om du arbetar, försvann ju med nya regeringen. Men facket kan ju vara bra att vara med i om man arbetar lite. Och annars också för facket är ju trevligt :D

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards