En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 30 juni 2006

Putande magar

Av S - 30 juni 2006 22:09

Idag har grisarna tagit det lugnt i värmen. Några har fått burarna bytta och så har de förstås fått kvällsmat i form av färsk vitkål, morötter och färskt gräs blandat med klöver, kråkvicker, gulvial och maskrosblad. Mycket uppskattat!Madeira ska ha sin kull om knappt 2 veckor men hon är verkligen inte stor om magen. Jag tippar på en , eller max två bebisar. Det blir bara saffrons den här gången - jättespännande! Andra som magarna växer på är Karizma och Edilona. De ska båda två ha i början på augusti och det är verkligen intressant att se hur olika deras kroppar utvecklas. För Edilona är det här fjärde kullen och hennes mage flyter redan ut på sidorna och det är verkligen inga problem alls att gräva runt efter foster. ;) För Karizma är det första kullen och hon är stenhård i hullet så det går verkligen inte att känna något alls där men magen putar avslöjande ut så nog är hon dräktig alltid. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards