En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 7 juni 2006

Av S - 7 juni 2006 19:55

Jahapp. Så kastade Fanta sin kull idag då, precis som jag trodde. Hon hade lite värkar redan imorse innan jag gick till jobbet och precis innan jag var tvungen att sticka såg jag hur en fosterblåsa putade ut i rumpan på henne. När jag kom hem låg det tre döda bebisar i ett hörn, två av dem låg fortfarande kvar i fosterhinnorna. Nu får Fanta bli glad pensionär, det här med avel passar tydligen inte henne. Det här var tredje gången som hon kastar en kull. Playboy har blivit sämre igen. Snart måste det vända radikalt, annars måste jag ju inse faktum och låta honom somna in. Jag kan ju inte handmata honom hur länge som helst. :( Idag flyttade lille Quincy hemifrån. Egentligen är dte emot mina principer att låta bebisar flytta så tidigt (han blev 4 veckor idag) men eftersom han ändå hade flyttat ut från mamman och gick med en annan hane här hemma + att han vägde 350g så tyckte jag att det var okej ändå. Han skulle ju få bo med en annan marsvinshane i sitt nya hem också så utan sällskap blir han ju inte. jag är så gott som säker på att Madeira är dräktig nu. Så spännande! Hoppas bara att allting går som det ska och att hon fixar dräktighet och förlossning bra. Enligt mina beräkningar ska hon ha i mitten på juli. Och det blir bara rödögda bebisar! :D

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards