En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av S - 23 augusti 2010 08:51

Igår gick Mitts KM av stapeln och det var en trevlig men kort dag med få marsvin anmälda. Vi ställde ut, grillade lite och styrelsen hade sedan styrelsemöte där det beslutades en del om Mitts framtid...


För mina grisar gick det mycket bra på KM:et. Pimpinella gick och blev BIS 1 i ras BIS pet 2 och Chokladbiskvi (galengrisen) skötte sig utmärkt och blev BIS pet 5. :-) Matte är nöjd!


På styrelsemötet blev det en del planering inför nästa års utställningar, vi har två datum som vi ska undersöka om de är lediga och är de det så blir det utställning i Valbo i februari och i Järbo (Stämman) i april.


Den här veckan är jag ledig! Min projektanställning startar på måndag nästa vecka så den här veckan kan jag ägna till precis vad jag vill! :-) Idag ser planeringen ut som följer: städa burar, till Apoteket, skicka in papper till Alfa-kassan, ev sy lite om jag hinner.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards