En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av S - 4 augusti 2010 08:16

Usch vilket väder det är idag då... Var tog sommaren vägen? Det känns som om den försvann vecka 29 när vi drog på semester.  :-( Det är banne mig höst i luften redan.


I marsvinsburarna råder det lugn och ro nu. Alla är vänner och det går hur bra som helst. Skönt! Tosca och Yalima tvättar varandras öron och igår när bokhylleburflocken var ute på golvet och motionerade satt Tosca och Crepes i hö(=katt)lådan tillsammans alldeles bredvid varandra som om de alltid hade varit bästa kompisar. Härligt!


Igår hämtade Petri hem 5 balar hö till mig efter jobbet. Jag hittade en annons på Blocket om hö i småbal en bit utanför Sandviken där Petri jobbar och det gick bra att bara köpa 5 balar åt gången. Det var jättefint hö, visserligen lite grovt men doftade jättegott och gick hem hos marsvinen. Hökillen var tydligen jättetrevlig och hade sagt att det bara var att höra av sig igen om jag behöver mer - det är ju skönt att veta. :-) Lite närmare är det också än att åka till Anki i Järbo och köpa hö av henne/hennes bonde.


Idag fyller Petri år så ikväll blir det tårtbak och så kommer ett par kompisar över på fika. Imorse väckte jag och katterna Petri med sång och paket. Han fick boken Kött och två biljetter till Blue Man Group på Göta Lejon i Oktober. Och jag förutsätter att han tar med mig. ;-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards