En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av S - 15 oktober 2010 22:13

Idag gjorde jag ett nytt försök att sätta ihop Kokostopp och Chokladbiskvi enligt konstens alla regler. Jag badade båda två och skrubbade talgkörtlar + "rensade rumpan" ordentligt på dem båda två. Sen fick de träffas i sovrummet i en inhägnad med en massa utspridda godsaker, lite hus, handdukar och en hölåda. Och *peppar peppar* så går det riktigt bra! De går nu i den nystädade buren tillsammans och de beter sig precis som innan de började bråka. Lite kurr då och då men inget tandhackande och det är det viktiga. Börjar någon av dem hacka tänder så är det svårt att bryta den negativa stämningen som uppstår. :-p Men inget tandklapprande hittills alltså.


De har ju hela tiden bott i samma bur men med ett galler osm delade av den på mitten. Det blev alltså två ganska små burar, för små för att bo i permanent enligt mig. Och det märktes framförallt på Chokladbiskvi att han inte trivdes att bo själv och/eller på så litet utrymme. Han åt mycket sämre och låg mest och vilade - normalt sett så är han ju en väldigt sprallig och aktiv kille. Nu när han har fått tillbaka sin stora bur och sin kompis så verkar han mycket gladare! Han studsar och hoppar och när jag serverade vitkålen nu ikväll så började han direkt tugga på den, tidigare har han ofta lämnat vitkålen helt och bara gått på det absolut godaste. Men kompis + stor bur ger alltså ökad aptit. :-) Lillskrutten.


Nu ska jag ta och börja natta mig själv så smått, ska ju upp tidigt imorgon för att åka iväg till Valbo och ställa iordning lokalen inför utställningen.


Natti natti!

Av S - 15 oktober 2010 08:21

Imorgon är det dags för utställning igen. Det innebär en del förberedelser idag. Jag ska baka cupcakes till cafeterian och så bada två marsvin (Quinta fick sitt bad igår) och trimma det sista samt förbereda transporten. Sen skulle jag även behöva åka och handla lite men det kanske får vänta tills Petri kommer hem.


Igår åkte jag till Bollnäs och hälsade på min lillebror Kim och sötisen Jonas. Mamma var också där och vi gick alla tre och hämtade Jonas på dagis efter lunch. Lillkillen låg och sov när vi kom men Kim väckte honom eftersom han hade sovit nästan två timmar redan. Alldeles nyvaken och mosig så sträckte han sig efter mig när han fick se att jag var där och sen gosade vi lite innan han sträckte sig efter farmor för att gosa med henne också. Gissa om fasterhjärtat smälte. Sötnosen! :-)


Sötaste killen med sötaste tänderna, han har fått flera stycken i överkäken också som inte syns på bilden.


Och så har en till familjemedlem flyttat in i Bollnäs - kattungen Märta! Så liten och söt men skenet bedrar... Hon är helt vild och galen och inte stilla en sekund. Dessutom spinner hon konstant, det är som om hon inte riktigt har fattat när man ska spinna egentligen. ;-)



Nej, nu ska jag sätta fart här hemma!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards