En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av S - 3 oktober 2010 18:09

Så var ännu en helg över då... I fredags var vi bjudna på födelsedagsmiddag av en kompis. Vi åt på en libanesisk restaurang och det var supergott! En massa olika smårätter och röror, inte alls starkt men mycket smak - mums!


Igår var jag och Petri i huvudstaden. Det blev en heldag med strosande på Söder och Gamla Stan och så ett restaurangbesök och en fika innan det var dags för Petris födelsedagspresent - Blue Man Group. Jag blev inte särskilt imponerad tyvärr men det berodde nog mest på alla medelålders kvinnor som satt och gapskrattade hela tiden trots att det inte ens var roligt! Jag tyckte mer att det var fascinerande men inte alls roligt på ett humoristiskt sätt. Så nej... Hade tanterna hållt snattran så hade betyget nog blivit högre men nu blir det bara en svag 3:a på en 5-gradig skala.


Och idag har vi varit på stan en sväng, jag har städat burar och så har vi handlat mat. Petri står och gör en köttgryta just nu och jag har en bulldeg på jäsning - det är ju trots allt kanelbullens dag imorgon! :-) Och alldeles nyss var lilla Solanas nya familj här och hämtade henne. Hon kommer att få bo med två andra honor och förhoppningsvis kommer det att funka bra. Lycka till i ditt nya hem lillstumpan!


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards