En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av S - 7 oktober 2010 20:25

kan ni tänka er - listerna blev bytta idag! Men givetvsi har de klantat sig med en del saker... *mutter*


Ikväll har jag bakat. Imorgon är nämligen sista dagen på det vikariat jag har gått på senaste två veckorna. Och då måste man ju bjuda på fika.


Förevigade baket med lite bilder. :-)


 

Degen är uttryckt i en långpanna.


Smält blockchoklad.


   

Vispar maräng.


Montering och så in i ugnen!


Nu återstår att se om de blev goda, det är första gången jag gör den här kakan, Solbackarutor heter dem.

Av S - 7 oktober 2010 12:00

Nej inte blev det någon listning igår inte! Imorse ringde jag fönsterkillen igen och var inte alltför glad. Nu blev jag lovad att de skulle fixa listningen hos oss idag... Vad är det med hantverkare egentligen!? Det kan ju inte vara någon slump att det är en allmän åsikt att de aldrig håller tider..? Någon hantverkare kanske kan förklara för mig? Jag begär inte att det ska gå fort att få allting klart men jag vill i all fall ha klara besked. Kommer ni idag, kommer ni inte idag eller vet ni inte ännu? Ska det vara så svårt att svara på?


En intressant iakttagelse under alla dessa flytta-runt-marsvin-dagar är att marsvinen faktiskt vänjer sig vid detta runtflyttande. Första gången jag flyttade dem och sedan satte ihop dem igen i sina vanliga burar och flockar på kvällen så var det lite småtjaffs i början - rangordningar som skulle uppdateras. Men numer när jag sätter ihop dem igen när jag kommer hem så är det inget tjaffs alls. Det här märks extra tydligt på Kokostopp och Chokladbiskvi, första gången var det ett väldigt kurrande på Chokladbiskvi men igår så kurrade han inget alls på sin burkompis. Det var bara "Hej hej!" och så gick de båda två direkt till matskålen och satt där med huvudena tätt ihop och käkade kornkross. :-) Det är som om de, på något konstigt sätt, vänjer sig vid att vara separerade under dagtid och bo ihop resten av dygnet.


Lilla Jitterbugg är fortfarande till salu konstigt nog. Jag som trodde att han skulle bli tingad på en gång! Men jag hade tydligen fel. :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards