En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av S - 5 oktober 2010 11:29

Igår bytte de äntligen de sista fönstrena i vår lägenhet. Men det slutar förstås inte där, nu ska det ju även listas och persienner ska sättas upp. Frågan är bara när det ska göras. Jag ringde imorse igen till killen som samordnar fönsterbytet (han börjar nog bli less på mig nu...) och enligt honom (men det behöver alltså inte stämma, han har sagt saker tidigare som sen inte har stämt :-p) ska de sätta lister hos oss imorgon. Och sen borde det väl vara slutbankat hos oss tycker jag. Att sätta upp persienner kan väl inte låta så mycket?


Leannas lille son Jitterbugg är fortfarande till salu. Han kommer att vara leveransklar lagom till Kallhäll så han kan alltså tas med dit.


F.ö så har jag börjat trimma på de grisar som ska med till Valbo den 16 oktober. Det blir Nellike, Pimpinella och Quinta. Och med hem igen från Valbo kommer förhoppninsgvis Lucky Me som har varit ute på lite friarstråt hos Ixias. Tanken är att han direkt ska sättas med Nellike då för hon är STOR nu och måste absolut paras om jag ska kunna ta någon mer kull på henne. Vägde henne igår och hon vägde 1158 gram... Ooops!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards