En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Utställningsförberedelser och Bollnäsbesök

Av S - 15 oktober 2010 08:21

Imorgon är det dags för utställning igen. Det innebär en del förberedelser idag. Jag ska baka cupcakes till cafeterian och så bada två marsvin (Quinta fick sitt bad igår) och trimma det sista samt förbereda transporten. Sen skulle jag även behöva åka och handla lite men det kanske får vänta tills Petri kommer hem.


Igår åkte jag till Bollnäs och hälsade på min lillebror Kim och sötisen Jonas. Mamma var också där och vi gick alla tre och hämtade Jonas på dagis efter lunch. Lillkillen låg och sov när vi kom men Kim väckte honom eftersom han hade sovit nästan två timmar redan. Alldeles nyvaken och mosig så sträckte han sig efter mig när han fick se att jag var där och sen gosade vi lite innan han sträckte sig efter farmor för att gosa med henne också. Gissa om fasterhjärtat smälte. Sötnosen! :-)


Sötaste killen med sötaste tänderna, han har fått flera stycken i överkäken också som inte syns på bilden.


Och så har en till familjemedlem flyttat in i Bollnäs - kattungen Märta! Så liten och söt men skenet bedrar... Hon är helt vild och galen och inte stilla en sekund. Dessutom spinner hon konstant, det är som om hon inte riktigt har fattat när man ska spinna egentligen. ;-)



Nej, nu ska jag sätta fart här hemma!

 
 
Emelie

Emelie

15 oktober 2010 08:38

Vilken söt kisse!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

15 oktober 2010 09:51

Vilken söt pojke! Vilken söt kisse!

 
Marie

Marie

15 oktober 2010 16:16

Tack för den fina kommentaren...

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
 Ewa

Ewa

15 oktober 2010 17:55

Vad stor Jonas har blivit! Jag minns en bild på honom som relativt ny när han låg i ditt knä. Det där är ju nästan en riktig mänska! ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

S

15 oktober 2010 18:09

Ja visst har han blivit stor! Snart är han 16 månader och han går, hoppar och springer nu. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards