En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Två söta buffar till salu!

Av S - 24 augusti 2010 11:00

Ixias Explorer Vanilla och hennes dotter Luneas Selima kan nu tingas. De är båda self buff, Vanilla är född 090611 och lilla Selima är född 100814 och är alltså leveransklar tidigast 18 september.


Vanilla har fått två kullar hittills men är ingen vidare bra mamma så jag skulle helst se att hon inte fick fler bebisar. Hon är en lugn och mysig hona som passar utmärkt till utställning, både i ras och pet. Lilla Selima är lite sotad på öronkanterna men passar även hon till utställning i ras och pet. Hon är än så länge bara en söt liten bebis med mycket spring och bus i benen. :-)


Tjejerna säljes alltså helst tillsammans och kan då flytta tidigast när Selima är leveransklar. De kostar 400:- tillsammans. Båda är registrerade i SMF.


Skriv en kommentar eller maila sophie@luneas.se vid intresse.


Mor och dotter


Mamma Vanilla


Bebis Selima 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards