En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Bebis!

Av S - 9 augusti 2010 19:49

Nu har Nellike precis klämt ur sig en jättebebis! 142 gram! En self saffronhona modell gigant och galet söt men tyvärr har hon dubbla rejäla öronveck. Men, men, man kan inte få allt. ;-) Nellike ser smal ut igen och det verkar inte komma någon mer bebis så då var min allra första förhandsgissning rätt ändå då.


Jag såg när allting sratade och har filmat lite under tiden, dels själva värkarbetet och sen när bebisen precis är ute och tvättas ren från hinnorna. Jag petade bort hinnan från nosen på henne, jag är alldeles för otålig för att våga låta mamman sköta allt själv om jag står bredvid och ser på. Jag kan inte låta bli att hjälpa till! Nellike fattade först inte att bebisen hade kommit ut utan satt vänd åt andra hållet med bebisen bakom sig men så fort jag hade petat bort hinnan från nosen och bebisen började fnysa och ha sig så vände hon sig om och började tvätta. Duktiga Nellike! Tänk att föda ut en sån där bjässe som förstföderska. Stackars liten...


Bilder på jättebebisen kommer så småningom. :-)

 
 
jenny

jenny

9 augusti 2010 23:36

oj vilken bjässe de måste vart!!

http://jjennnyys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards