En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Tiden flyger och intressanta tankar om marsvin

Av S - 5 augusti 2010 12:51

Torsdag... Veckorna bara flyger förbi! Nästa vecka är min sista vecka på sommarjobbet - sen är jag officiellt arbetslös. Kanske... ;-p Ska på ett möte på måndagen efter som kan förändra det, vi får väl se...


Vi har fått upp en bokhylla hemma i vardagsrummet, det var verkligen på tiden och så välbehövligt! Nu är den proppfull med böcker, tur att vi har en till som ska upp ovanför skrivbordet. Hyllan, eller snarare hyllorna - det är två ovanpå varandra - vi satte upp i förrgår är vägghängd, den står alltså inte på golvet. Jättefint och praktiskt! Igår satte vi dessutom upp bokhyllebelysning ovanpå och det blev jättefint, riktig mysbelysning! Ska se om jag kan få till någon bra bild på det.


Igår fyllde Petri alltså år och vi fick lite besök på kvällen. Jag hade bakat en Pinochiotårta (eller Glömmingetårta, heter visst massa olika saker) och nästan hela tårtan gick åt till fyra personer... SÅ god var den! :-) Trevligt med lite besök! Och marsvinen blev förstås ett diskussionsämne som vanligt när icke-djurintresserade kommer hem till oss.Det är så roligt att höra vilka funderingar en icke-marsvinsinsatt person får när de kommer in i mitt marsvinsrum. Det måste vara en mycket svårförstådd hobby jag håller på med! ;-) En fråga som ofta dyker upp är om jag har namn på alla marsvinen och om jag vet vem som är pappan till de dräktiga honorna... Folk verkar tro att marsvinen får springa omkring och para sig hej vilt utan någon som helst kontroll. Att det faktiskt är jag som bestämmer när, var och med vem marsvinen ska para sig är ingen tanke som slår folk sådär direkt. Mycket intressant! :-)

 
 
Ingen bild

Maria i Borlänge

30 augusti 2010 01:17

Jag skaffade tre marsvins tjejer för ungefär 1 månad sedan och både min och min sambos familj kan omöjligt förstå varför jag ville skaffa marsvin som husdjur. Marsvin är smådjur med stora personligheter och jag tycker dom liknar små små hundar fast mycket roligare =)
Dom ger oss så mycket glädje och skratt och vi kan omöjlig se våra liv utan dom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards