En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Snart är jag ju klar!

Av S - 30 mars 2010 22:09

Nu har jag avslutat näst sista kursen på hela min utbildning. Kvar nu innan jag är färdig till sommaren är examensarbetet. Det börjar egentligen inte förrän efter påsk men jag började så smått att leta efter vetenskapliga artiklar inom mitt ämne idag. Lika bra att börja på en gång eftersom det är så ont om tid. Visserligen är det bara examensarbetet som gäller nu fram tills skolan slutar men det är inte så himla länge kvar ju! Drygt 2 månader bara! Jisses vad tiden går! För den som undrar så blir jag alltså utexaminerad som ekonomiingenjör i början av juni. Examensarbetet ska jag göra på samma företag som jag sommarjobbade på förra året (och kommer att sommarjobba på i år också) och det handlar om olika (gods)transportsätt och deras miljöpåverkan. sedan är det bara att hoppas att jag får något jobb så snart som möjligt! Lite surt är det att Ericsson lägger ner här i stan alldeles lagom tills jag blir klar vilket innebär måååånga konkurrenter , som dessutom har arbetslivserfarenhet. :-/


Imorgon ska jag vara barnvakt åt lilla M, det ska bli mysigt. :-) Vi får väl se vad vi hittar på, han är så liten än så länge att det inte direkt går att leka med honom. Men mysa, det gillar han! :-) Han skulle ta med sig sin bärsele så det kanske blir en liten promenad till affären för att posta ett brev. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards