En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Inhandlat, Örsundsbro och kvällens planer

Av S - 25 mars 2010 16:31

Det blev lite smått och gott som fick följa med hem från stan. Köpte mjukisbyxor och tulpaner som planerat men även ett par jeans, ett linne, trosor, strumpor och strumpbyxor. :-)


Sedan har jag även hunnit tvätta två maskiner med tvätt som håller på att torka. Och nu har jag precis anmält till Örsundsbro-utställningen som är den 1 maj. Jag har inte så mycket att ställa just nu så det fick bli Nellike och Meya i ras, de går ju i samma klass men det är inte mycket att göra åt. Funderade ett tag på att anmäla dem till uppfödargrupp också men de är så olika trots att de är av samma ras så jag struntade i det. Ska bli intressant att se vem av dem som domaren föredrar. :-)


När Petri kommer hem med bilen måste jag åka till återvinningen med smutsigt spån och sedan blir det nog en löprunda. Sen får vi se om vi lyckas klämma in lite våfflor idag också, det är ju trots allt våffeldagen. :-)


 
 
Sofie

Sofie

25 mars 2010 17:58

Om du vill ha fler marsvin att ställa ut skulle du kunna få låna Ajvide för en dag..:)

http://www.rosamarsvin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards