En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Träningsläger

Av S - 25 mars 2010 10:05

Sådärja, då var alla burarna städade. :-) Just nu är Kokostopp ute på golvet och motionerar. Jag ställde honom nämligen på vågen och det visade sig att han väger över 1600 gram nu... Inte okej! Han är inte jättefet, utan fast och fin i kroppen men han väger ju helt klart för mycket, det kan inte vara nyttigt för hans skelett. Så nu ska här motioneras! Han skulle ju behöva ha en kompis att aktivera sig med, en liten bebispojke... Jag hade ju tänkt kastrera honom men jag vet inte om jag vågar det med tanke på hans vikt. Han måste nog gå ner lite först isf.


Nu ska jag göra mig iordning och ta en sväng ner på stan. Mitt mission är att lämna tillbaka box + modem till telia (vi lånade det för att testa om det är något fel på vår egen utrustning eftersom det rycker och har sig hela tiden, men givetvis så slutade det hacka precis när vi fick hem det nya och skulle testa... Ironi på hög nivå. :-p), köpa nya mjukisbyxor och tulpaner. Sen får vi se om något mer får följa med hem. Känner mig shoppingsugen!   

 
 
Ewa

Ewa

25 mars 2010 12:18

Mjukisbyxor och tulpaner är aldrig fel! ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

25 mars 2010 12:30

SV: Jovisst hon har blivit ganska stor! Men jag kanske matar mina marsvin lite för mycket.. Vägde Sophie idag hon ligger på 1044 gram!!

http://strawberismarsvin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards