En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Ledig dag, marsvinspojkar till salu

Av S - 25 mars 2010 08:01

Idag är jag helt ledig från allt vad skolarbete heter! Härligt! :-) Har en hel del att ta itu med idag så sysslolös kommer jag iaf inte att bli... Har redan bäddat rent i sängen och strax ska jag ta itu med burstädning. Det känns som om jag städar burar så himla sällan numer! Jag har sex burar att städa men då är fyra av dem stora och det bor få marsvin i varje bur vilket innebär att det inte blir smutsigt lika fort som förut. Det är förstås jättetrevligt men känns väldigt konstigt. :-p


Ska passa på och tipsa om de två marsvinskillarna från mig, Jonah och Kian, som är till salu eftersom deras husse har ledsnat på dem. :-( De är födda i mars och juli förra året och trivs bra ihop så de säljes bara tillsammans. Här hittar ni annonsen. Och här kommer en bild på pojkarna när de var små. Jonah till vänster och Kian till höger.



 
 
Ewa

Ewa

25 mars 2010 09:32

Nä-ä! Hur kan man tröttna på världens bästa sällskap?? *mutter mutter*

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Felicia

Felicia

26 mars 2010 09:19

Nej vad trist :-( Jag blir verkligen ledsen av att se och läsa om hur folk tröttnar på sina djur! Undra om det kommer bli konsekvensen av den stora efterfrågan på marsvin...

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards