En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Bebisarna

Av S - 16 mars 2010 19:05

Vanillas bebisar växer så det knakar och är så pigga och påhittiga! :-) Flera av dem hoppar lätt som en plätt upp på hustaket via den tegelsten som står bredvid och där uppe är det förstås jättespännande och roligt att vara. Det bara spritter i dem när de studsar runt där uppe. Hur söta som helst. :-)


De är dessutom riktiga matvrak så om de inte sitter under magen på mamma så sitter de i matskålen eller knaprar på ett vitkålsblad.


Sen har de ju fått namn också! Liksom i N-kullen blev det kryddnamn eftersom änglapappa Krokas namn betyder saffran. Crestade saffronkillen heter därför  Piripiri, self buffhanen heter Pimento, self buffhonan Pimienta och self saffronhonan Pimpinella.


Piripiri och Pimpinella äter kornkross.


Piripiri mumsar. :-)



Fast mammas mjölk är ändå bäst!

 

 
 
Felicia

Felicia

16 mars 2010 21:51

Oj, oj... Jag smälter totalt! De är ju så söta :-) Jättefina namn har de fått också!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

17 mars 2010 12:29

Den där bilden på Piripiri i matskålen påminner vääääldigt mycket om vår Humlan med lite "bläng under luggen". ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Denise

Denise

17 mars 2010 13:14

Åh vilka raringar, älskar Piripiris uttryck vid matskålen :D

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

17 mars 2010 14:13

Nämen, har man sett något så sött! :) Jag har länge varit grymt sugen på en rödögd gris och det här minskar inte suget...

http://creation.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emilie

17 mars 2010 19:38

Oj, vilken nöjd mamma på sista bilden ;)

 
Marsvin

Marsvin

20 mars 2010 21:44

Jag 'älskar marsvin gör ni???

http://kpwebben.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards