En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 11 april 2009

Av S - 11 april 2009 20:41

Sådär, då har jag anmält till Sorunda. Tre grisar får följa med dit och det är Lucky Me, Tosca och Kokostopp. :-) Kokos i pet och de andra i ras. Ska bli himla kul att åka iväg, och skönt att bara kunna mingla runt och njuta av dagen. Det är inte min lokalavdelning och jag har inget domaruppdrag - skönt! :-)


Kokostopp är en stor kille nu, väger över 600 gram och är bara drygt 2 månader. Syster Tosca är lite mindre med sina 530 gram. Det blir premiärtrimning på henne snart. Lucky Me tog jag lite på idag men det hade inte vuxit sig så farligt sedan förra utställnigen så han blir lättrimmad.


Kommer antagligen att ha med mig till salugrisar också - alla saffronbebisarna är leveransklara då så de får följa med och göra reklam för sig och så är det bara att hoppas att någon nappar. De är vansinnigt söta och goa men tyvärr är ju inte rödögt någon favorit hos många. Trist tycker jag för röda ögon gör sig verkligen bra med den pälsfärgen!


Av S - 11 april 2009 08:38

Här hemma har vi kommit in i andra andningen vad gäller renoveringen. Vi (eller ja, okej då, Petri...) har nästan kaklat klart i köket men naturligtvis tog fixet slut precis på sluttampen så vi måste köpa mer idag. Sen ska det fogas också men det går nog rätt fort tror jag. En täcksida är uppsatt och en till hylla har också kommit upp. Imorgon kommer pappa och fixar uttag till fläketn samt spottarna. Sen är det ju nästan klart! :-) Bara några täcksidor som ska sågas till. Sen tillkommer förstås alla lister till golv och tak men det räknar jag inte riktigt än. Det ska ju upp i vardagsrum och hallen också så det hör mer till den allmänna renoveringen, inte bara köket.


Lite trist bara att man vänjer sig så fort vid köket. Vi konstaterade igår att om vi hade gått på en visning för ett halvår sedan och sett vårt kök i någon annan lägenhet så hade vi varit helt mållösa - SÅ snyggt!! Men nu när vi ser det hela tiden så blir det inte riktigt den effekten. Det är ju jättefint men man ser det inte på samma sätt längre. Jag hoppas att det blir mer påtagligt när det är helt klart och vi har nytt köksbord och alla onödiga prylar (verktyg, skruvar, vattenpass, mm mm som ligger utspridda i köket just nu) är undanstuvade.


När Petri kaklade igår så plockade jag med flyttkartonger, stuvade om bland flyttlådorna och stuvade in saker som vi ska ha i närheten i skåp (himla bra med mycket garderober!). Det slutade med att jag kunde vika ihop 5-6 flyttkartonger och ställa upp en full låda + en papperkasse med saker i vindsförrådet och det är betydligt mindre kartonger i lägenheten. Skönt! Jag hann också med att slipa i hallen men tyvärr var det lite spackling kvar där så jag hann aldrig börja måla men det ska jag göra idag! :-)


Nu ska jag försöak väcka sömntutan som ligger kvar i sängen fortfarande. Dags att jobba nu!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards