En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Sorunda

Av S - 11 april 2009 20:41

Sådär, då har jag anmält till Sorunda. Tre grisar får följa med dit och det är Lucky Me, Tosca och Kokostopp. :-) Kokos i pet och de andra i ras. Ska bli himla kul att åka iväg, och skönt att bara kunna mingla runt och njuta av dagen. Det är inte min lokalavdelning och jag har inget domaruppdrag - skönt! :-)


Kokostopp är en stor kille nu, väger över 600 gram och är bara drygt 2 månader. Syster Tosca är lite mindre med sina 530 gram. Det blir premiärtrimning på henne snart. Lucky Me tog jag lite på idag men det hade inte vuxit sig så farligt sedan förra utställnigen så han blir lättrimmad.


Kommer antagligen att ha med mig till salugrisar också - alla saffronbebisarna är leveransklara då så de får följa med och göra reklam för sig och så är det bara att hoppas att någon nappar. De är vansinnigt söta och goa men tyvärr är ju inte rödögt någon favorit hos många. Trist tycker jag för röda ögon gör sig verkligen bra med den pälsfärgen!


 
 
Anna

Anna

11 april 2009 21:08

Det gör sig väldigt bra mot vitt också.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Karin F

Karin F

13 april 2009 14:39

Det brukar fungera ganska bra att gå ut offentisvt positivt gentemot barn; "titta vilka vackra gelehallon-ögon!" eller ngt liknande. Har lyckats åtminstone i två fall att sälja in rödögt även till föräldrar.

http://myosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards