En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Årets julgran

Av S - 22 december 2009 09:39

Vi har köpt julgran! :-) Det är ju alltid lika svårt att veta hur den kommer att se ut inomhus. När man väl står där och klämmer, känner och tittar på alla stelfrusna och snötäckta granar så är det inte så lätt att välja. Men vi valde rätt!   Den är jättefin! Det blev en vanlig svensk gran i år, vi blev helt enkelt för snåla för att köpa en svindyr kungsgran för 500 spänn... Just nu står granen i vardagsrummet oklädd men ikväll ska den kläs! Katterna verkar tro att vi har skaffat granen åt dem, att ligga under den på julgransmattan är mycket populärt just nu och innan vi hade hunnit få av nätet på granen hade katterna hunnit tugga på det så att det blev alldeles slemmigt.   De är plastfetischister våra katter om någon undrar. Såna där tunna fruktpåsar är godast att tugga på men julgransnät gick tydligen bra det med.   


Bild på granen kommer nog ikväll! nu ska jag iväg och handla de sista julklapparna!

 
 
Malin

Malin

22 december 2009 17:05

va mysigt! Vi har ingen gran i år - än. Får se om vi tar fram den eller ej...frågan är om vi orkar.

http://wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards