En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 9 december 2009

Av S - 9 december 2009 15:04

Det är många som har hört av sig om att köpa marsvin på sistone. Vet inte om det har att göra med min nya annons på Blocket eller om det är julruschen. ;-p Mauritz och Mowitz är iaf tingade nu och kommer att flytta nästa vecka, jag tror att de kommer att få ett kanonbra hem. :-)


Sedan är en annan familj intresserade av Melba och Crepes men inget är bestämt än, vi får se vad de bestämmer sig för. Det går förresten fortsatt bra med Melba och Crepes, Musse är förstås fortfarande inblandad och sköter sitt jobb med bravur. Tänkte att han får gå kvar med tjejerna ett tag till tills jag ser att det funkar 100% bra.


Nu är det verkligen dags att ta tag i förberedelserna inför utställningen på lördag. Tyvärr har jag slarvat med trimningen tidigare så nu gäller det att ligga i de sista dagarna. :-p Leanna är verkligen såå fiiin och mysig! Hon gillar ju inte trimningen så värst mycket men finner sig ändå i det och emellanåt slickar hon mig på handen. Lilla gumman. :-) Hon ska ju ställas i pet också och är precis under 5 månader och alltså förmodligen äldst i sin klass vilket brukar vara en fördel. :-)


Krokas är ju hane och därmed lite jobbigare att trimma än honorna, han har lite längre päls överlag vilket gör det mer svårtrimmat. Eftersom han är så kolossalt hanig så brukar jag trimma tjejerna först och honom sen, då sitter han som ett ljus och bara nosar och snusar i handduken... ;-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards