En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 25 december 2009

Av S - 25 december 2009 10:45

Så var julafton över för det här året. :-) Det blev en lugn och skön dag, först var vi till min mamma och firade där. Min bror, hans sambo och lilla Jonas var också där så jag fick gosa lite bebis. Myspys! :-) Jonas är nu 5,5 månad och har kommit på att det är väldigt kul att hoppa i knät på folk. Man håller honom under armarna och så hoppar han loss. :-) Efter besök hos mamma och Becke drog vi vidare till pappa lagom till Kalle Anka. Där åt vi förstås massor med mat som sig bör och det var väldigt gott! :-) Sedan alla julklappar förstås! Jag fick massor med fina saker, tänk att jag har varit så snäll i år. ;-)


Av mamma och Becke fick jag och Petri presentkort på Mio. (kanon!) Av min lillebror + sambo Pernilla + Jonas fick jag en muffinsform, en stor rostbi-búnke och en slickepot i limegrönt (förstås! ;-) ). Av pappa fick jag stolsdynor till köksstolarna, jättefina och precis såna som vi hade önskat oss! Vi fick även mer presentkort på Mio, biobiljetter, prenumeration på Illustrerad vetenskap, en skärbräda i trä + tillhörande filékniv. Massa, massa fina julklappar som alla kommer mycket väl till pass. :-) Av Petri fick jag... en symaskin! Wohoo! Så nu jäklar ska jag lära mig sy, det är ju helt nya möjligheter som öppnar sig nu när jag faktiskt kan sy till et par gardiner eller kuddfodral alldeles själv! :-) Petris mamma är sömmerska och jätteduktig så hon ska få visa mig hur man syr kuddfodral när vi åker upp till Luleå. Tusen, tucken tack allihop för alla fina julklappar!



En riktigt lyckad och mysig julafton helt enkelt. :-) Nu ska vi lägga golv i sovrummet, ingen rast och ingen ro! God fortsättning!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards