En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 15 december 2009

Av S - 15 december 2009 13:19

Men uj vad det snöar! :-) Om vi ska var tävlingsinriktade Malin så kan jag säga att vi nog har 3 dm snö här i Gävle just nu! Det du! ;-p Men så bor vi ju i Norrland också... ;-)


Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit ute på äventyr. Gick iväg till simhallen och simmade i en halvtimme, på vägen dit ramlade jag nog 4 gånger. Det blir så jäkla halt när de plogar och det sedan faller ny snö på det så det sa bara svisch så låg jag på backen. Till slut kunde jag inte låta bli att skratta, det var så komiskt allting. Jag tog ett steg och så höll jag på att halka, återfick balansen och så i nästa steg svosch! Haha... Tur att jag föll mjukt iaf. ;-) När jag kommer fram till simhallen så står det ett litet barn på kanske 2 år bredvid sina föräldrar som ska betala i kassan. Barnet tittar på mig och säger "Tomten!" Det säger nog allt om hur jag såg ut då... ;-)


Efter simningen gick jag till Willys och handlade, det är en bra bit att gå från simhallen och det snöade konstant så det kändes kan jag lova. Sedan hem igen från Willys vilket cokså är en bra bit, så ja det har blivit lite motion idag. Skönt!


Nu ska jag tentaplugga lite till och sen städa lägenheten. Tänkte även baka lite juliga pepparkakscupcakes senare. Petri ska på julbord med jobbet i eftermiddag så han kommer inte hem förrän senare.


Av S - 15 december 2009 08:25

Åh så härligt det är! :-) Det började så smått igår och har sedan snöat sen dess. Stora, fluffiga flingor som sakta seglar ner. Så fint!


Så här ser det ut i Gävle på vår innergård just nu:


 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards