En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 23 december 2009

Av S - 23 december 2009 13:55

Igår kväll klädde vi alltså granen, och den blev jättefin!   Katterna har *peppar peppar* låtit alla dekorationer sitta kvar så det bådar ju gott. Och som vanligt varje jul blir jag påmind om att julgranskulor heter pumlor om man kommer från norra Sverige. ;-) När Petri sa det första gången när vi precis hade träffats trodde jag att han drev med mig. Han var tvungen att ringa till en av sina systrar och fråga "Vad heter det där man hänger i granen?". Först när även hon svarade pumlor så insåg jag att det faktiskt heter så där uppe! Helt otroligt hur man har kunnat leva i 26 år utan att ha haft en aning om att det ordet ens finns!


Nu ska jag springa ner i tvättstugan så att vi får lite rena kläder till jul. :-)


God Jul på eer allihop! Hoppas att ni får en lugn och skön julhelg med mycket god mat, trevligt sällskap och massor av mys!   


 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards