En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Kokostopp och Citronmuffins

Av S - 19 februari 2009 12:09

I skolan igen och surfar, kollar mail, skriver ut anmälningar... Det blir en del! Jättekul att folk vill ställa ut - det behöver vi! :-)


Fick ett telefonsamtal igår av Anki som hade funderat och gärna ville byta Kokostopp mot Citronmuffins. Kokostopp är ju ljuvligt söt med sin typ men teckningen är inte mycket att hänga i julgranen. Brorsan Citronmuffins däremot har ju iaf fyra färgade tassar men är inte lika typad. Så nu blir det Citronmuffins och Semla som flyttar till Mosaiques istället och Kokostopp är till salu istället (om jag kan släppa honom - har kärat ner mig totalt i den killen...).


Har snmält själv till Valboutställningen också. tre grisra får följa med den här gången. Gizelle och Nonne i ras och Crepes i pet. :-)

 
 
Ingen bild

Emilie

19 februari 2009 14:28

Hehe, jo då inga problem mellan dom. ^^ Tyckte bara att Citronmuffin var så söt. =)

 
Anna

Anna

19 februari 2009 22:12

Hade Kokostopp vart en hona hade jag cyklat hela vägen till Gävle och hon hade fått sitta i cykelkorgen på vägen söderut igen. Tur för honom att han slipper det! ;-)

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
MOA

MOA

25 februari 2009 15:21

kul! med marsvins utställningar:)

http://www-moas-hundliv.bloggagratis.se

 
choquitaa

choquitaa

27 februari 2009 21:56

Hej! Själv har jag 2 små grisar och jag har fått för ett litet tag sen, en är en sheltie? och den andra är korthårig. Hur ska jag ta hand om den lång håriga grisens hår :(? jag fick klippa den eftersom det fick inte kamma ut, jag vet att man ska inte göra det men några tips hur man tar hand om den? Jag har haft marsvin förr men aldrig 2. Och jag har märkt att den andra blir helt upprörd om jag tar upp den ena lilla grisen och lämnar honom ensam :O man ska ju kunna ha ett band med dem... men tydligen vill dem inte :O o ärlig talat jag känner på mig att dem kanske inte gillar mig :S:/ jag har inte gjort nåt för att göra dem att dem inte ska tycka om mig:/ Några tips på hur man tar hand om dem?

Tack för svaren och jag kommer följa din blogg! kram på dig

http://choquitaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards