En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av S - 2 februari 2009 08:48

Ett litet livstecken från mig! :-) I princip varje ledig timme spenderas i nya lägenheten och det börjar ta sig. Golv är beställt och kommer förhoppningsvis på onsdag och idag ska jag beställa fondtapet till köket. Vi är modigare än vad vi brukar vara och kommer att välja den här! Den gröna färgen kommer sedan att gå igen på resten av väggarna i köket fast i en lite ljusare nyans kanske.


På marsvinsfronten väntas det på bebisar. Pannacotta är på dygn 67 idag och ser sprickfärdig ut. Bebisarna har holabaloo i magen så att det syns utanpå. Jag tippar på fyra eller fem bebisar. Sist fick hon ju hela fem ungar som allihop klarade sig. Bedelia är om möjligt ännu mer sprängfull, men har längre tid kvar. Imorgon har hon fått 9 veckor så det borde dröja knappt en vecka innan det tittar ut något där. Hon är så groteskt stor stackarn att pälsen på magen har börjat nötas bort eftersom den släpar i hela tiden. :-/ Vägde henne för några dagar sedan och då hade hon passerat 1500 gram precis...


Håll tummarna för mina små mammor är ni snälla! Som tur är kommer båda två att ha fått sina kullar innan vi flyttar till nya lägenheten vilket känns tryggt. Jag skulle verkligen inte vilja flytta dem nu!


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards