En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av S - 3 februari 2009 21:34

När vi kom hem från lägenheten nyss satt där fyra bedårande små pälsbollar under Pannacotta. De är så galet söta så jag vet inte vad! :-D Två honor och två hanar blev det och med alldeles perfekta vikter - 73, 89, 96 och 103g. Den största bebisen är en nonself saffron dalmishane som bara är så läcker! Den minsta bebisen är också en saffron dalmishane och sen är det en self saffronhona och en saffron dalmishona. Allihop är jättesött typade med fina öron utan veck. Lite lutsigt bara att alla blev saffron trots att pappa Åssian är buff och att ingen blev crested trots att mamma är det. Men men, så kan det gå, statistiken stämmer inte alltid. :-) Imorgon kommer bilder på underverken. Pannacotta har skött sig med glans, alla bebisar väl tvättade, rent och snyggt i buren och hungrig som en varg var hon också när jag kom hem. :-)


Bedelia däremot är jag lite småorolig för. Hon är väldigt kräsen med maten vilket jag inte alls gillar. Och magkänslan brukar ju sällan ha fel har jag lärt mig... :-/ Inte ens persilja är tillräckligt gott så att hon kastar sig på det. Kligröt däremot går ner och likaså hö och det är ju iaf bra. Jag tycker inte att hon ser risig ut men det kommer hon onekligen att göra snart om hon fortsätter så här.

Av S - 3 februari 2009 08:54

Inga bebisar ännu men nu borde det inte vara långt borta!


Så här ser de blivande mammorna ut idag! Tjockisar båda två...


 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards