En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av S - 4 februari 2009 15:13

Tack allihop för era snälla kommentarer! Och visst är de ljuvliga! Kan inte annat än hålla med. ;-) Om jag fick välja helt och hållet så skulle jag vilja spara Kokostopp och Tosca men nu är Kokostopp en hane så det är tyvärr uteslutet just nu. Men attans så söt han är! Jag får helt enkelt suga ett tag på karamellen och fundera. Men någon av honorna stannar iaf, det är helt säkert.


Nu är jag hemma en snabbis för att titta till Bedelia och mata henne lite extra. Har varit i lägenheten och tapetserat fondväggen med den tapeten som jag länkade till tidigare. Vi har också målat första vändan med grönt på köksväggarna och OJ! så snyggt det blir! Alldeles vårigt och fräscht. :-) Bilder kommer så småningom. Tapeten var en easy up tapet och det var verkligen enkelt att sätta upp den! Man limmar direkt på väggen och sätter sen upp den. Den är rätt tjock så den vill inte skynkla sig och bubbla sig och så utan det gick väldigt smärtfritt. Tapetserade hela väggen på bara 2-3 timmar. Sånt gillar jag! Får nog bli en easy up tapet i vardagsrummet också så småningom. :-)



Av S - 4 februari 2009 09:31

Här kommer utlovade bilder på underverken! De är redan jättepigga och busiga och popcornskuttar emellanåt när mamma går iväg för att äta och det blir fri yta att studsa på. ;-)


Någon av honorna stannar definitivt. Selfhonan är jätteläcker med fin färg och underfärg, jättefint huvud och fina öron och ögon så det är ju lockande att spara henne. Samtidigt är dalmishonan jättesöt med sin starka saffronteckning. Hon har faktiskt fyra färgade fötter men tyvärr inte mycket till bläs. Den största hanen som är mest vit är också jättesöt, vilken typ! Han hade förresten en lös extratå med klo och allt! Den dinglade bara i en liten "tråd" och han sa inte ett knyst när jag klippte bort den så jag undrar om han hade någon nerv i den ens. Stora hanen är ev tingad men den minsta lillkillen är till salu. :-)


Namn har de också fått, jag fortsätter på bakverkstemat, det har liksom blivit tradition nu i de här linjerna. :-)


 Högst upp från vänster: Kokostopp, nonself saffron dalmatiner, hane, 103g. Semla, nonself saffron dalmatiner, hona, 89g.

Längst ner från vänster: Tosca, self saffron, hona, 96g. Citronmuffins, nonself saffron dalmatiner, hane, 73g.


Och så en gruppbild. :-)


 




Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards