En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Tentor avklarade!!

Av S - 31 oktober 2008 22:31

Nu är tentaperioden över för den här gången och det gick riktigt bra tror jag! :-) Efter dagens tenta bar det av till Granngården för inköp av kornkross och sedan snabbt hem för att börja förbereda alla åtta grisar som ska med imorgon. Badandet gick på löpande band och faktiskt förvånandsvärt snabbt, tror att det tog 1,5 timme att bada och föna 8 grisar men så var tre av dem bebisar också och tog inte så lång tid. Väskan är packad och maskeradutstyrseln är nedpackad. Har också fått hem fyra black dutchbebisar som ska med imorgon och lämnas vidare, alla är till salu. *blink* ;-)


Får också hem Blazé imorgon, han har ju varit utlånat till avel men är tydligen lite hängig nu och har tacklat av en del på sistone så nu får han komma hem och så hoppas jag att piggnar till igen. Dock är han ju snart 5 år så det är ju inte konstigt om han börjar bli skröplig. Lilla Blazé-plutten. :-(


Nej, nu är det dags att börja runda av kvällen framför tvn. Vi ses imorrn alla som ska till Kallhäll!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards