En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av S - 6 oktober 2008 08:42

Så var det måndag igen då! Helgen har som vanligt gått läskigt fort. I fredags gjorde vi inget särskilt, i lördags likaså, och igår var vi på Rättviks marknad som inte var så mycket till marknad eftersom många knallar tydligen hade gett upp på natten när det var storm. Trist! Jag fick varken tag på vantar eller raggsockor som jag hade planerat att köpa. Istället blev det en brödpensel, that's it liksom. :-p


Har ju glömt rapportera om att vi var på "Tal till nationen" med Magnus Betnér i onsdags - han var himla bra och det blev en trevlig och rolig kvälls trots att den började lite i kaos. Vi var, som vanligt, ute i sista minuten. Eller egentligen hade vi gott om tid men pga trafiken så blev vi ändå sena. Tydligen hade hela Gävle bestämt sig för att ta bilen och åka en sväng genom stan just när vi skulle iväg. När vi väl kommer fram finns det inga lediga parkeringsplatser kvar alls utanför konserthuset utan vi fick åka lååångt bort för att hitta en. Sen var det bara till att springa för att hinna, och det ösregnade! Det var som om någon hade öppnat en kran från himlen. Jag, som hade piffat till mig lite kvällen till ära, såg ut som en dränkt hund när vi äntligen kom fram. Och arg var jag, på allt och alla. Hatar att stressa och hur kul är det att bli helt genomblöt när man ska sitta stilla och kolla på stand-up i två timmar, att jag dessutom hade fixat håret och sminkat mig mer än vanligt vilket alltså blev helt förstört gjorde ju inte saken bättre. Dessutom blev jag helt torr i ansiktet, det var ju som att duscha utan att smörja in sig efteråt. :-p Nåja, det blev en trevlig kväll till slut iaf!


Idag är det föreläsning på eftermiddagen men min grupp ska samlas kl 11 för att förhoppningsvis fixa det sista med vår rapport. Tänkte göra iordning mig nu och plugga lite logistik innan jag måste dra iväg till skolan.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards